Scenariusz zajęć otwartych grupa 3 latki

Temat zajęcia: „O misiu, który szanował książki- czyli jak szanować i dbać o wygląd książki na co dzień, zajęcia otwarte integrujące środowisko rodzinne i przedszkolne”

Scenariusz zajęć otwartych grupa 3 latki

 

Temat zajęcia: „O misiu, który szanował książki- czyli jak szanować i dbać o wygląd książki na co dzień, zajęcia otwarte integrujące środowisko rodzinne i przedszkolne”

Data: 22.11.2022r

Ilość dzieci: 18 dzieci

Cele główne:

-Kształtowanie szacunku do książki i dbania o jej wygląd

- Rozwijanie zainteresowania książką;

- Wspólne oglądanie przez rodzica i dziecko książek z przedszkolnego Kącika Książki;

-Integrowanie środowiska rodzinnego i przedszkolnego;

- Rozwijanie współpracy pomiędzy przedszkolem a rodzicami;

 -Prezentacja umiejętności dzieci oraz efektów działań grupy;

Cele szczegółowe:

Dziecko

- wie jak należy dbać o książki;

- interesuje się słowem czytanym;

- prezentuje zdobyte dotychczas umiejętności;

- wykonuje samodzielnie ozdobę bożonarodzeniową;

Metody

-Aktywizujące: burza mózgów  

- Oglądowe: pokaz obrazkowy

Formy Pracy:

-Grupowe, Zbiorowe, Indywidualne

Środki dydaktyczne: magnetofon, płyta CD, pluszowy miś, książki, plansze obrazkowe, pendrive;

 

Przebieg zajęć

  1. Wstęp

Piosenka na powitanie „Siedzę w kole grzecznie”- ilustrowanie ruchem treści piosenki

 

  1. Część główna
  • Prezentacja Misia, przyjaciela dzieci. Wspólne omówienie jego wyglądu, zwrócenie uwagi na znajomość części ciała przez dzieci. N. prezentuje zainteresowania Misia: czytanie książek oraz spacery.
  • Zabawa muzyczno-ruchowo „Ja jestem niedźwiadek”

Dzieci wspólnie z Rodzicami odtwarzają ruchy zgodnie z piosenką śpiewaną przez N.

Jedna łapka, druga łapka

ja jestem niedźwiadek,

 trzecia łapka, czwarta łapka

a to misia zadek.

 Lubię miodek, kocham miodek

podkradam go pszczółkom

 jedną łapką, drugą łapką

albo wciągam rurką.

  • Masażyk relaksacyjny- Pogoda na spacer

Rodzice wykonują masażyk dzieciom na ich pleckach wg wskazówek oraz treści rymowanki,  potem następuje zmiana- dziecko masuje Rodzica

Idą misie na spacerek tup tup tup

A jesienny dmie wiaterek fiu fiu fiu

Już w kałuży skaczą misie chlap chlap chlap

Z chmurek deszcz na ziemię leci kap kap kap

Kiedy deszcz już mocno pada pac pac pac

Wraca do domu misiów w Gromada klap klap klap

  • Pogadanka na temat szanowania i obchodzenia się z książkami

Pytania N. do dzieci- burza mózgów:

- Kto ma w domu książki?

- Jak traktujemy książkę?

 - Czego nie wolno robić z książką?

Prezentacja obrazkowa zasad korzystania z książek, zwrócenie uwagi na Kącik Książki w Sali przedszkolnej

  • Zabawa ruchowa do piosenki „Jadą, jadą misie”- wspólnie z rodzicami

Rodzice wraz z dziećmi tworzą wieloosobowe pociągi. Nauczycielka rozdaje pasażerom kolorowe bilety. Uczestnicy zabawy wykonują improwizację ruchową zgodnie ze słowami piosenki. Na przerwę w muzyce, po każdej kolejnej zwrotce na stacji wysiadają osoby z określonym kolorem biletu ( np. czerwony). Zabawa kończy się, gdy wszyscy pasażerowie opuszczą „zaczarowany pociąg”.

Jadą jadą misie tra la la la la
Śmieją im się pysie cha cha cha cha cha
Przyjechały do lasu narobiły hałasu
Przyjechały do boru narobiły rumoru

Jadą jadą misie tra la la la la
Śmieją im się pysie cha cha cha cha cha
A misiowa jak może prędko szuka w komorze
Plaster miodu wynosi pięknie gości swych prosi

Jadą jadą misie tra la la la la
Śmieją im się pysie cha cha cha cha cha
Zjadły misie plastrów sześć
I wołają „jeszcze jeść"

Jadą jadą misie tra la la la la
Śmieją im się pysie cha cha cha cha cha
Przyjechały do lasu narobiły hałasu
Przyjechały do boru narobiły rumoru

 

  • Zabawa paluszkowa „Usypianie niedźwiadków” - integracja Rodziców i dzieci

Mama niedźwiedzica cztery misie miała

co wieczór je czule łapką swą głaskała

 pierwszego po uchu

 drugiego po brzuchu

trzeciego po brodzie

 czwartego po nodze

 czule je tuliła i cicho mruczała

póki nie zasnęła misiów czwórka cała

 

  1. Zakończenie

 Podziękowanie za udział w zajęciach, wręczenie pieczątek motywacyjnych Rodzicom oraz dzieciom, zaproszenie na wspólne warsztaty bożonarodzeniowe.

mgr Klaudia Czarny